PERCEPTION

In strength there is weakness, and in weakness there is strength. Through the passage of time strong becomes weak and weak strong... SUN TZU

Friday, September 08, 2006

Ragut ... seluk... aman


Aku ada sorang kenalan ni. Dia ni pompuan. Dah kawin. Keje sekali dengan aku. Dia ni menurut pandangan kebanyakan orang yang penah tengok dia... akan kata dia ni macam berada di dunia lain... badan je kat dunia ni, tapi fikiran kat dunia lain. Penyengap ... opps.... pendiam. Tak ramah. Berat mulut. Kecik je orangnya. Senyum ... payah sikit. Cuma kekadang entah apa anginnye, bole pulak menyembang. So, hari tu, di tengah-tengah perbualan aku ngan member-member mengisahkan kes ragut kat bandar ni... tak semena-mena si pompuan ni menyampuk... menceritakan hal dia pun penah kena ragut. Terkejut jugak la aku ni. Kisahnya, dia kena ragut masa balik keje. Dia letak beg tangan dia kat bawah sekali dalam basket motor dia! Atas beg dia tu, dia siap letak fail ngan barang lain. Tup-tup kena ragut! Dia kata dia perasan ada orang dok perati dia dua tiga hari sebelum tu. Dah di reki rupanya. Ragut pun ada reki-reki ye? Then, sembangan tu berlanjutan ke kisah seluk saku pulak. Dan tiba-tiba pompuan ni ngaku .... dia pun penah kena 'diseluk sakunya'! Aku kata kat dia "hah!? ko kena lagi? Ait, engko ni asyik terkena je, apahal?" Aku terfikir kenapa dia ni asyik jadi mangsa? Ada ke sebab dia ni orang tengok "macam berangan" je... idak pun memang Malaysia ni dah tak aman???

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home