PERCEPTION

In strength there is weakness, and in weakness there is strength. Through the passage of time strong becomes weak and weak strong... SUN TZU

Wednesday, August 30, 2006

Analisis artis???


Aku lalu di tepi sekumpulan kekawan tadi. Hangat bincang nampak! Curious - aku singgah. Oooo... bincang hal Mawi-Ina (dalam perkataan lain - mengumpat!). Lawak manusia ni. Cara diorang berbincang - menganalisis cara 'orang A' bercakap, cara 'orang B' bercakap - fuh! ngalahkan psikologis lagaknya. Aku seperti biasa terpinga-pinga ... aku tak tengok rancangan malam 'bersejarah' tu. Kalu tak silap malam tu, aku tengok CSI, kendian ... Criminal Minds. Tapi ini adalah biasa bagi aku, bila tiba hal artis Melayu/Islam je... aku terus tukar channel - meluat! Jadi bila orang dok kata apa-apa ... aku akan jadi seperti orang dari planet Marikh!!! (Untuk makluman - gambar di atas adalah planet tersebut) Prinsip aku mudah - Kita - kalau meluat- buat cara orang meluat - tak payah ambik tahu langsung! Kecuali kalau mereka tu MELAMPAU MENGHINA ISLAM. Masa tu, kena ambil tahu. Masa tu, kalau kita TIDAK MENEGUR - kita BERDOSA! Kekadang aku fikir orang yang dok bercakap hal artis ni pun satu hal - apa yang depa dapat dengan mengkritik, menjaga tepi kain artis tu? Jadi kaya ke? Kalau wartawan ...biasa la MEMANG KERJA diorang jaga tepi kain orang lain! Masa kita di dunia ni bukannya lama. Paling lama pun 100 tahun (by the way, the oldest man on earth ... baru je meninggal dunia ... bukti yang kita semua tahu, kita akan MATI) Jadi, bila MATI ITU WAJIB, ... bukankah ANALISIS AMALAN sendiri itu lebih baik????

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home