PERCEPTION

In strength there is weakness, and in weakness there is strength. Through the passage of time strong becomes weak and weak strong... SUN TZU

Tuesday, May 22, 2007

RINDU???

Ada satu perkara yang menganggu fikiran aku. Gangguan yang datang hanya sekali-sekala. Gangguan yang datang bila tetiba ada orang kata dia "rindukan" aku. Ayat-ayat seperti "rindu la... lama tak jumpa!", "eh, aku rindu kat ko", "saje telefon...rinduuu" dan yang sama erti dengan nya. Aku rasa pelik berbaur rasa bersalah. Sebab utama aku rasa begitu adalah kerana .... ishh ... pada kebanyakan masa, aku tidak pulak rindukan mereka. Kalau ada kekawan atau kenalan atau sesiapa datang jumpa aku, dan mengeluarkan kata-kata rindu, perkara pertama yang terlintas di fikiran aku ialah "apasal aku tak rindukan dia sebagaimana dia rindukan aku?" Kemudian aku terfikir apakah mungkin kata-kata yang keluar dari mulut mereka ini hanyalah kata-kata manusia melayu pabila mereka bersua setelah lama tidak berjumpa. Tapi...aku fikir apakah sebenarnya rasa rindu itu? Dalam kata lain, rindu itu bagaimana? Adakah aku pernah berasa rindu...pada sesiapa?.... ... .... ??? Ada masa ke nak rindu rindu?

1 Comments:

  • At 10:03 PM , Anonymous Anonymous said...

    ape lar miss nie....owg rndu lkter ok ar tue...tue tanda ye owg tue ingt kt kita...nie msti miss jenis yg cpt lper owg nie erk...hehehe.........

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home