PERCEPTION

In strength there is weakness, and in weakness there is strength. Through the passage of time strong becomes weak and weak strong... SUN TZU

Sunday, November 19, 2006

Trekking 2

So, panjat lagi sekali bukit. Apa nama bukit? Ntah... panjat je la. Pacat tak nampak. Jalan ikut denai. Semut besar-besar (ooppss... yah yang namanya apa? Kerengge! sungguh memalukan nama serangga itu pun tak tahu) hinggap kat baju aku (sebenarnya aku terpegang 'highway' diorang, apa lagi sekor itupun naik baju aku menjalankan tanggungjawabnya) apa lagi - kena la sengat. Biasa la hutan! Sengat kerengge apa la sangat. Jangan sengat tebuan sudah, idak pun kala jengking! Aku suka hutan. Redup dan segar udaranya. Tapi hanya untuk sekali-sekala. Bukan untuk berkali-kali. hahahaha!! Lan dok di depan. Dia pegang parang. Parang tumpul! (Wan pinjam kat pak sedara dia kat teluk gedong tadi) Sekali sekala Lan asah pada batu yang ada tepi-tepi denai. Semakin lama aku perati, semakin tajam parang tu! Dia dok 'pancung' daun dan akar kayu yang menjalar. Denai nampak sedikit berubah. Ada pokok yang tumbang. Sekali tu Lan potong daun mengkuang. Dia kata, "ni hati-hati ni, daun sengkuang ni duri!" Sengkuang? Amende? Biar betul. ha!ha!ha! Aku gelakkan dia. MENGKUANG LA OII! Haru... Oleh kerana member aku si Teh tu badannya agak gempal, maka banyak kali lah dia terpaksa hanya mengelungsur dan merangkak. Tidaklah dia dapat melompat dan 'menerjun' seperti kami bertiga. So, moral of the story - kuruskan badan anda supaya mudah buat aktiviti lasak. Ini bukan bermakna orang gempal tak boleh buat perkara lasak cuma tidak selincah dengan orang yang tak gemuk. ha!ha!ha! Maka sebelum sampai ke Teluk Rimau, kelihatanlah pacat yang panjang-panjang. Lan kena sekor. Wan kena ke idak? Tak perasan. Anyway, sampai je kat pantai Teluk Rimau tu aku masuk laut. Biar kot ada pacat mati kena air masin. Malas aku nak buka baju nak periksa ade ke idak makhluk tu. Seminit dua, aku naik semula... sambung trekking. Tengah berjalan tu, aku perati si Wan dok bersms lagi. Ceh... tengah hutan pun boleh dok sms lagi??? Jiwang karat nih!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home