PERCEPTION

In strength there is weakness, and in weakness there is strength. Through the passage of time strong becomes weak and weak strong... SUN TZU

Sunday, February 25, 2007

Aku tetap aku ...


Ada kawan aku tengah tension. Sebab apa? Sebab... aku nak buat PhD tahun ni! Aku tak pulak rasa mende-mende yang berbeza. Aku tetap aku. PhD tu hanyalah salah satu perkara yang aku fikir aku perlu buat. Cita-cita aku yang tidak ada kena mengena dengan orang lain. Orang ... orang punya cerita. Aku ... aku juga ada cetera aku sendiri. Setiap orang harus punya cita-cita. Cita-cita yang memberi semangat untuk terus berjuang di dalam hidup yang serba tak kena. Satu perkara yang pasti tentang diri aku ialah aku tidak pernah peduli dengan apa pendapat orang lain tentang aku. Walau berjuta orang tidak suka aku dengan diri dan cara hidup aku ini....aku percaya aku tidak perlu berubah mengikut kehendak khalayak yang serba tak kena itu juga!!! AKU adalah AKU! Keakuan ku begitu gagah berdiri di dalam jasad aku ini, sehingga, aku berasa aku terlalu taksub dengan diri - jasmani dan rohani... jasad dan akal serta ruh diriku ini ... Sudah pasti ini salah...tapi ya inilah kenyataanya ...aku tetap aku.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home