PERCEPTION

In strength there is weakness, and in weakness there is strength. Through the passage of time strong becomes weak and weak strong... SUN TZU

Sunday, November 19, 2006

Trekking 1



Yeah...aku trekking kelmarin (Sabtu - 18hb. Pagi-pagi buta aku dah naik bot dari Lumut ke Pulau Pangkor. Dalam bot, aku mengeletar ... air-cond!!!! Ceh, aku tak tahan sejuk beb! So, berhimpit dengan member (dia pun sejuk). Nak duduk kat dek atas, ramai pulak la kaum mana tah. Malas - aku pun tidur. Tau-tau dah sampai jeti pangkor. Nampak Diin Teh. Terkejut member. Pasai apa aku pagi-pagi buta kat Pangkor. Uniform pun lain - dia tak cam aku. Aku citer aku nak trekking. Aku tanya dia nak ke mana. Hospital. Mak dia ada darah tinggi. Sian. Aku ucap selamat je la kat dia. Jalan terus. Ingat nak naik van. Tapi member aku kata bazir. So aku tepon Wan. Dalam sms dia kata nak tunggu aku kat jeti ... batang hidung pun tak nampak. Telefon aku pulak buat perangai. Tup-tup rupanya Wan dah ada tapi sebab aku dok mencangkung kat tepi jalan tu, tak lak nampak dia kat bus-stop tu. Aku ingat nak naik motor dia je ke Teluk Segadas, tengok-tengok Lan pulak tak dak. Hampeh! Wan kata dia dah pergi rumah Lan, mana lak dia pergi? Anyway, aku malas la nak tunggu Lan lama-lama. Aku tahan sorang budak ni mintak dia tolong hantar member aku ngan aku ke teluk gedong. Jalan!!! Sampai je jalan nak masuk ke teluk segadas, aku salin kasut. Member aku (nama panggilan -Teh) kata elok kitorang makan dulu. Baru je aku nak ambil nasi, Wan ngan Lan pun sampai. Cancel makan. Cadangan - makan di Teluk Segadas!! huh! Masuk hutan. Naik bukit... oii... aku dah tua. Cepat benor la penatnya. Maka, sedarlah aku tenaga aku semakin kureng!!! Biasa la orang dah tua. Dalam hutan agak lembab. Pacat tak nampak. Tapi sampai je kat pantai aku perasan ada sekor lekat kat kasut! Sebab aku ni kejam dan bukan beragama buddha, aku pun bunuh la ia dengan memijak-mijaknya. hahahaha! Sambil makan aku kutuk Wan sebab bawak tepon! Ceh... jiwangnyer.... asyik sms je. Kata dia adik angkat dia... bole pecaya ka? Amende ler ... Anyway, pukul 9 kitorang pun berangkat ke dalam hutan ke Teluk Rimau ...

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home