PERCEPTION

In strength there is weakness, and in weakness there is strength. Through the passage of time strong becomes weak and weak strong... SUN TZU

Monday, September 25, 2006

Cerita Hindustan...dan kebonggokan


Lama sudah perkara ini berlaku. Cuma hari ini saja yang aku ada masa untuk menaip-naip. Suatu petang, aku 'browse' tv channels....berhenti beberapa saat untuk setiap channel. Maka, berhentilah aku di satu saluran yang sedang menyiarkan cerita hindustan! Rasa nak blah ke channel lain (aku memang kurang senang dengan film hindustan!) tapi terhenti bila terbaca dialog dua insan yang sedang bercinta dalam filem itu. Kalau tak silap aku, si hero itu sedang menyatakan kecewanya dia dengan sikap si heroin yang tak mahu lari bersama si hero kerana si heroin tidak mahu melukakan hati ayah bonda!!! Maka kata si hero, "Tidakkah kau sedar kau berDOSA kerana menafikan cinta kita..." Maka tiba-tiba darahku naik ke kepala!!! Berdenyut-denyut!!! Apakah perkataan yang paling baik untuk aku gunakan untuk menyumpah seranah si penyesat manusia? SETAN!!! Amende Dosa? Bila berdosa? Dosa - setahu aku yang jahil ni hanya bila kita mengingkari perintah Allah... bila kita menderhaka kepada ibu bapa.. bila tak solat..... bila tak posa... bila berzina ... bila minum arak ... bila mengumpat... bila dengki khianat ...bila rasuah ... bila makan riba ... bila ... - bila ... - bila .... Inilah bahana cerita hindustan... kalau yang tengok tu orang yang mikir, tak de masalah - boleh tahu mana yang betul, mana yang salah. Masalahnya bila yang tengok tu, jenis suka layan perasaan - tak guna akal fikiran, tak mikirkan ... pendek kata orang yang kita boleh jeniskan sebagai 'bonggok ottodox'....! Samada media sedar atau tidak, medialah yang banyak mendidik golongan bonggok ottodox ini untuk terus dalam dunia kebonggokan!!!!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home