PERCEPTION

In strength there is weakness, and in weakness there is strength. Through the passage of time strong becomes weak and weak strong... SUN TZU

Wednesday, August 02, 2006

Kali Pertama ....


Ini kali pertama aku menulis di sini.... itu pun sebab aku terfikir "entah apa yang dihavoc dek media dengan blog!" Aku ni macam biasa agak lambat dengan perkembangan semasa. Aku HANYA tahu blog-blog punya pengaruh yang agak 'mengancam' (mengancam manusia yang bagaimana ya?) bila pada satu malam yang pelik, aku tertengok berita di TV3. Pak Lah kata, (lebih kureng), "media tak perlu siar berita sensasi untuk bersaing dengan internet dan blog". Blog? Menatang apa tu? Aku pun tanya sana sini! Curious beb! Sebenarnye kawan serumah aku memang dok ligat dengan blog. Member tu minat internet! Minat dunia dia - tu dia punya pasal la. Tapi bila PM buat kenyataan macam tu, issh! bodo la aku kalau tak jenguk-jenguk! Maka di petang yang huru hara ni, aku pun melihat-lihat...dan oleh kerana aku ni buta kayu ngan komputer, baru hari ni aku berjaya menaip-naip! Taip pun, macam ayam patuk padi (dak pun beras!). Kesimpulan aku tentang blog - macam ini pun media rasa terancam!? Eeeleh... hebat gak bloggers-bloggers! Tulis biasa-biasa, komen biasa-biasa, - media yang juta-juta untung setiap tahun, bole rasa terancam?!!! Sebab apa aku kata blog ni hanyalah 'biasa'? Hujahnya, luahan citera manusia bloggers ini adalah normal bagi manusia yang tak punya tempat untuk luah rasa tak puas hati - samada atas keperluan ekonomi, politik, sosial, psikologi dan fisiologi. Tulis dalam surat khabar, surat khabar tapis, cakap kat tv ... kang kena gam! Tak ke internet ke tempat yang paling ideal jadi nye! Negara ini tak menyokong "free speech" (sapa tak tahu angkat tangan?) - kebebasan bersuara la - mengancam keselamatan negara kata mereka. Harharhar!! (Gelak setan aku dibuatnye!!!) Keselamatan negara ker, keselamatan demo? Biasa - hujah orang yang tak mahu hilang kuasa. Yah! Begitulah manusia mereka - ada kuasa, ada uang, ada pompuan, ada segala! Kita ada apa ya? kuasa? Kuasa sekuat harimau? Ish..biar betul! Uang? Nanti biar aku fikir kejap - hutang lagi ada la! Pompuan? kalu takat emak, adik, kakak pompuan ... semua orang ada... pompuan-pompuan 'tertentu' - kita ni sapa? Silap gaya, pompuan tu tanya, "LU SAPA?!"

So, bloggers... teruskan taipan kencang, mengoyang rasa orang yang perlu merasa!!!

2 Comments:

  • At 12:27 AM , Blogger simpleshida said...

    lastly...
    i meet u...huuhu..
    so long...long time..i didn't see n meet u miss..huhu..
    really miss u...
    i still keep ur no..but du no..
    still availble o not..??
    01255***

    jeng...maka dgn izinNYa.
    ketemu juge kite akhirnye..
    di smk ahmad boestamam...
    for dinner..PErtes...

    insyaallah..we keep in touch in blog..=)

    miss.. dh mendirikan anak dan tangga ke..? waduhhhh kok solo lg ke bukkk?? heehhe..

     
  • At 6:18 PM , Blogger Akar Kayu said...

    being single - only then u can mingle... hehehehe

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home